Policy

Norrköpings Tennisklubb erbjuder människor i alla åldrar en möjlighet till träning via motion, tävlingsspel och elitsatsning genom attraktiva erbjudanden och förutsättningar. Vårt mål är att skapa en stark gemenskap, glädje, goda utvecklingsmöjligheter samt inkludering i verksamheten för att bygga en sammanhållande klubbkänsla som ger ett livslångt intresse för tennis.
”Tennis hela livet”.

Vår värdegrund: Glädje | Respekt | Tillsammans

Vår ambition med verksamheten i Norrköpings Tennisklubb / Norrköping Tennis & Padel är att spelare, tränare och föräldrar ska uppleva gemenskap och glädje med en ömsesidig respekt för människor på alla nivåer under utbildning eller vardagsträning. – Vi gör det tillsammans!

"Vårt mål är att bidra till bättre folkhälsa, ökad integration och jämställdhet genom att erbjuda fler möjligheten att utöva och prova tennis. Vi ger ungdomar och vuxna en möjlighet att uppnå en hållbar livsstil med fartfylld och en meningsfull fritid för både motionär, tävling och elit."

Policydokument

Här finner ni Norrköpings Tennisklubbs måldokument som är uppdaterat och godkänt av styrelsen i oktober 2018.

Vi jobbar mycket enligt Riksidrottsförbundets Idrotten vill. Här kan du ladda ner hela filen IdrottenVill

k