Tennisträning i Norrköpings Tennisklubb

Är du intresserad av att börja spela tennis eller återuppta din tennis igen?

Då vi fått din anmälan kontaktar vi dig via e-post, med ett förslag på träningstid eller med en plats i kön. Det hänger på hur fullt vi har i klubben och just nu är det kö till vissa grupper. Så fort du har fått en plats i en grupp och du har godkänt den skickas en faktura ut till dig. Den skickas via e-post.

Din anmälan är bindande. Vill du avsluta din träning under terminens gång återbetalas inga avgifter.

Barnens spelregler

Barnens spelregler är Riksidrottsförbundet och Bris initiativ för en trygg och utvecklande barn- och ungdomsidrott.

Är du intresserad men inte helt säker?
Det går alltid bra att prova två träningstillfällen
innan du bestämmer dig.

Tennislekis

Tennislekis är för barn mellan 3-5 år.

Här koncentrerar vi oss först och främst på lek med boll samt olika koordinationsövningar. Vi lär barnen grundmotorik och grundfärdigheter i tennis. Även föräldrarna får delta och fungerar delvis som hjälptränare.

Fredagar kl 15-15.45. Lördagar kl 9-10

Minitennis 🎾

Minitennis är för barn i åldern 6-7 år.

Vi tränar 1 timme i veckan med 6-8 spelare på banan. Vi tränar bland annat balans och koordination med hjälp av lekar och övningar anpassade till tennis.

Tenniskul - ett nytt koncept

Tenniskul är för barn i åldern 8-10 år.

Tenniskul är en infartsport till vår ordinarie verksamhet. Här spelar man i en grupp på 8-12 barn på 1 bana. Fokus är att spela tennis, ha kul, mycket rörelse och att få träffa nya kompisar!

Man kan endast delta i tenniskul i max 2 terminer. Därefter skall man fortsätta i vår tennisskola.

Priset för tenniskul är: 1495 kr + medlemsavgift 295 kr + 2st idrottsrabatten-häfte á 100kr/st.

Tennisskola

I vår tennisskola tränar man vanligtvis 1-2 tim/veckan med 4-8 spelare på banan beroende på ålder och spelnivå.

Tennisskolan ska ge deltagarna en grundfärdighet i tennis med målsättning att klara av att spela match och lära sig regler för matchspel. I träningen ingår även motionsträning samt balans, koordination, motorik och slagtekniksövningar.

Alla deltagare ska ges samma möjlighet till träning och vi strävar efter att göra träningen rolig och intressant. Deltagarna ska även lära sig vett och etikett på och runt tennisbanan samt Fair-play och att vara en god klubbkamrat.

Vuxengrupper

Är du nybörjare eller har spelat tidigare och är sugen på att börja spela igen?

Just nu har vi väldigt fullt i alla vuxengrupper. Vi startar fler grupper på morgontid samt på lördagar i Gamla Tennishallen. Hör av dig snarast för att få en plats!